Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Koleksiyonu by Title
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Item2 boyutlu oyun tasarımında piksel sanat kullanımı(Ulmilya Yayıncılık, 2024-10) Can, Kemal Yaşar; Ayçe, Mehmet Taragay; 21436Tarihin ilk dönemlerinden beri bir eğlence aracı olarak görülen oyun aynı zamanda bir iletişim aracıdır. Teknolojik gelişmelerle birlikte, bilgisayar teknolojisinde ve yazılımlarındaki gelişmeleri takiben insanların oyun oynama davranışlarında da farklılıklar meydana gelmiştir. Bilindiği gibi oyun; belli bir amaca yönelik olan ya da olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilebilen; fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme sürecidir (Tdk: 2017). Günümüzde oyunlar dijitalleşmenin etkisiyle pek çok farklı türe, içeriğe ve görünüme sahip şekilde üretilmektedir. İki boyutlu cisimler sadece eni ve boyu olan cisimlerdir. İki boyutlu oyunlar ise sprite adı verilen düz grafikler kullanır ve üç boyutlu geometriye sahip değildir. Ekrana düz görüntüler olarak çizilirler ve kameranın perspektifi yoktur. 2D oyunlarda kullanılan piksel sanat ise temelde; belirli kuralları olan ve kurallara uyulduğunda rahatlıkla bir eser çıkartılabilen bir mecradır. Piksel sanat kullanılan oyunlara bakıldığında küçük dosya boyutuna sahip olmalarının da etkisi ile; hızlı yüklenme, kodlama da kolaylık, hızlı derlenme gibi özelliklere sahip olduğu görülür. Ancak 2boyutlu oyun tasarımında pixel art çalışmalarının nasıl hazırlandığı, bunların prensiplerinin, yöntemlerinin ve kullanılan uygulamaların neler olduğu konusunda yeterli kaynağın olmaması bu alanda gerçekleştirilebilecek oyun tasarımlarının da ve literatüründe eksik kalmasına neden olmaktadır. Bu sorundan hareketle bu çalışmada; pixel art kullanan 2 boyutlu oyunları kullanmak isteyen kimselere pixel art yapımı hakkında bir yol haritası oluşturulması amacıyla derleme bir bilgi içeriği ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Bu bağlamda yukarıda bahsedilen ihtiyaçlara yönelik olarak pixel art kullanan 2 boyutlu oyunlarda başta karakter, arkaplan, mekan ve oyunlardaki diğer nesnelerin oluşturulmasında izlenecek yol ortaya çıkartılacaktır. Çalışmanın hem bu alanda yapılacak çalışmalara, hem de literatüre önemli katkılar sağlayacağı öngörülmektedir.
- Item2023 cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimi dış mekân reklamı ve kampanya çalışmalarının grafik tasarım açısından genel bir değerlendirilmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2024-11) Yılmaz, İbrahim; Ayçe, Mehmet Taragay; 21436Siyasi reklam; siyasi parti adaylarının tanıtılması ile adayın siyasi kimliği hususunda seçmeni ikna etme ve tanıtım araçlarının etkili bir şekilde kullanılması aracılığıyla yapılan bir iletişim yöntemidir. Bu süreç adayların mesajlarını doğrudan seçmene iletmelerine ve siyasi tartışmaları etkilemelerine olanak tanıyan bir tür kampanya biçiminden oluşur. Seçimi kazanmak, en iyi aday olmak veya en iyi fikirlere sahip olmaktan çok daha fazlasını içerir. Adaylar, çeşitli medya türlerinde reklam yayınlayarak isim bilinirliği oluşturabilir, önemli konuları vurgulayabilir ve rakiplerinin eksikliklerini topluma yansıtabilirler. Günümüzde seçim reklamları ve kampanya harcamaları daha çok çevrimiçi platformlara yönelmiş olsa da siyasette hâlâ dış mekân reklam çalışmalarına marka bilinirliği ve görünürlüğü açısından büyük ölçüde devam edilmektedir. Dış mekân reklamcılığı diğer reklam biçimlerinden daha fazla kişiye hitap eder ve insanların zihninde diğer tüm medya araçlarından daha çok önem verilmektedir. Dünya reklam tasarımcıları arasında gerilla reklamcılık olarak da bilinen dış mekân reklamcılığı, insanların aniden karşılarına çıkması ve kitleleri harekete geçirmesinde etkili olmasıyla da grafik tasarım ve reklamcılık alanındaki yerini almıştır. Bu araştırmanın amacı 2023 seçimlerindeki reklam afişlerinin tasarım açısından gelişim ve değişimlerini incelemektir. Bu seçim gerek toplumsal gerek siyasal olarak Türkiye’de bulunan siyasi görüşler açısından iki farklı gurubu temsil etmiştir. Her ne kadar Türk toplumu arasında olsa da seçimlerde kullanılan argümanlar seçimlerin tanıtım çalışmalarında büyük farklı söylemlerin de ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu araştırma seçilen siyasi kampanya afişlerinde yer alan görsellerin tipografik ve grafiksel bakımdan özelliklerinin belirlemesi ve incelemesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, siyasi kampanya afişlerinin siyasi adayların oy toplamak için kullandıkları temel görsel iletişim araçları olarak nasıl işlev gördüğü incelenmiştir. Grafiksel olarak siyasi kampanya afişlerinde, anlam ifade eden çeşitli renkler, resimler yanında, illüstrasyonlar da kullanılmıştır. Çeşitli siyasi partilerin farklı politik yaklaşımları olmasına rağmen bu seçimde siyasi görüşlerin belirgin söylemleri afiş tasarımlarını da önemli ölçüde etkilemiştir.
- ItemAmbalaj tasarımında hedonizm etkisi(İksad, 2024-10) Güler, Gizem; 350727Günümüz modern yaşamının kişi üzerinde yarattığı duygu dalgalanmaları, artan kişilik rolleri ve sorumluluklarına toplum tarafından onaylanma (ötekileştirilmeme) ve günlük stresten uzaklaşarak zihinsel bir rahatlamaya ulaşma da eklenince toplumun tüketim alışkanlıkları değişmiştir. Süreç içinde tüketim toplumunun yarattığı insan prototipi toplum tarafından kabul görme amaçlı markalara ve ürünlere karşı bağlılık geliştirmiştir. Bu esnada kişilere itibar kazandırma rolü üstlenen markalar ise tüketici üzerinde kısa süreli hazlar yaratarak tüketime bağımlı bir kitle yaratmak ve bir sonraki satın alma davranışını tetiklemek için çalışmaktadır. Bu çalışmalara örnek olarak verilebilecek ambalaj tasarımları içinde kişiselleştirilmiş ambalaj tasarımlarını ele almak mümkündür. Markalar ambalaj tasarımlarıyla ürünü korumak, saklamak, taşınabilir ve sergilenebilir kılmak gibi temel amaçların dışında rakip markaların önüne geçerek görünürlük kazanmayı ve kitlenin satın alma davranışını gerçekleştirmesini planlamaktadır. Bunun için hedef kitleye hedonist bir bakış acısı ile kişiselleştirilmiş, özel bir deneyim sunmak pek çok marka tarafından denenmiştir. Bu kişiselleştirme ile kitle-marka ilişkisinde ürüne olan ilgi ve bağlılık güçlenir. Bu çalışma kapsamında örneklem olarak Coca-Cola markası ele alınmıştır. Markanın 1 litrelik plastik ambalajları ve kutu ambalajlarının üzerinde hayata geçirdiği isim kampanyası ile hedonistik bir satın alma davranışı planlanmıştır. Bu araştırma kapsamında kişiselleştirilmiş ambalaj tasarımları ile kitlenin hazza erişmek için gösterdiği çaba ve kendini özel, biricik hissetme sonucunda artan satın alma davranışları gözlemlenmiştir.
- ItemÇanakkale war propaganda posters evaluation according to graphic design(Livre de Lyon, 2025-11) Ayçe, Mehmet Taragay; Ayçe, Meryem İlayda; 21436; Turan, Ersin; İris, MesutJean Jacques Rousseau once said, “The moment a man fenced a piece of land and said ‘this is mine,’ equality among people was destroyed and wars began.” (Ayhan, 2007). Throughout human history, wars have inevitably affected human life, sometimes causing great destruction and even the complete annihilation of civilizations. With the advancement of technology and its integration into daily life, developments in the field of warfare have resulted in armies becoming more powerful, mobile, and destructive. Alongside technological advancements, political movements and media institutions worldwide have also transformed. Before going to war, countries have had to use media and propaganda as effectively as warfare itself to justify their actions to their own people and to other countries. Indeed, propaganda efforts have often proven to be more effective than military actions. During World War I, European states, seeking colonies and land, engaged in propaganda efforts to justify their actions to the world’s people and gain military support. Prior to and during the Gallipoli Campaign, the propaganda efforts of the British, French, and Australian governments led to groups that had never before confronted each other to unleash death upon one another from opposing trenches. Counter-propaganda efforts during wartime have been employed in many wars since and are still in use today.
- ItemImpact of contemporary technology on art and design(IGI Global, 2024-10) 36080; Dölkeleş, GülceHow does art and design intersect with digitalization? What does this mean for the future of design and art? In order to better understand digital transformation in art, it is necessary to reveal the predictions of experts in these fields. This book examines the relationship between art, design and digitalization and the impact of contemporary technology on these dynamics. Within the confines of this carefully researched book lies a comprehensive analysis of how art and design processes adapt and respond to the rise of technologies. This book covers extensive topics such as contemporary art, digital art, computer art, software art, virtual art, interactive art, video art, animation, digital advertising. The book draws a vivid portrait of the emergence of digital art by linking these developments from traditional to digital in its historical trajectory.
- ItemThe ethical dimension of artificial intelligence in terms of art(Paradigma Akademi Yayınları, 2024-11) Dölkeleş, Gülce; 36080; Kılıçaslan, Yılmaz; Altıok Gürel, Pınar; Kılıçaslan, EmineArt is a powerful tool that people use to express their emotions, thoughts, and imagination. While art manifests itself in many different disciplines, the ethical responsibilities of artists also emerge. Ethics in art includes issues such as balancing the creative freedom of expression of artists, respecting social values and considering their potential impact. With the development of technology, it is possible to come across artificial intelligence and applications that make our lives easier and take their place in every field in daily life. At the stage of the creation of artificial intelligence, there are layers such as learning, planning, recognizing sounds and problem solving.
- ItemUlus markalaşmasında aynının aynısı: i love ny örneği(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2024-11) Güler, GizemGünümüz dünyası herkesin farklı olmak istediği fakat paradoksal olarak klonlardan oluştuğu bir hal almıştır. Aynının hakimiyeti hızla artmakta ve özgünlük kavramı günden güne yok olmaktadır. Bu konu şehir markalaşması başlığı altında ele alındığında şehirlerin özgün kimliğini ve değerlerini vurgulayan stratejik bir konumlandırmadan ziyade onay alan örneklerin tekrarı niteliğinde konumlandığını görmek mümkündür. Markalaşmaya çalışan şehirlerin hali hazırda başarılı şehir markalaşmalarının önde gelenlerinden biri olan “I Love New York” logosunu ve konumlandırmasını örnek aldığı görülmektedir. Basit ama etkili bir tasarımın nasıl güçlü bir kimlik oluşturabileceğini ve bir şehrin imajını nasıl dönüştürebileceğini gösteren “I Love New York” logo tasarımı günümüzde halen kopyalanmaya devam etmektedir. Yeni şehir markalaşmalarında şehirlerin muammanın negatifliğinden sakınılarak, aynının aynısı olma yolunda ilerleyişi şehir markalaşması önündeki en büyük engellerdendir. Taklit ile başarıya ulaşmayı arzulayan bu şehir markalaşmaları planlanın dışında aslına kattığı değer ile taklitlerin orijinali olan “I Love New York” logo tasarımının marka değerini ve konumlanmasını sağlamlaştırmaktadır. Bu çalışma ile taklidin yalnızca aslına kattığı değer göz önüne çıkmış, ulus markalaşması önündeki engelin aynının hakimiyeti olduğu ve aynının aynısı olma çabası taşıyan şehir markalaşmalarının özgünlükten uzak bir şekilde kendini tükettiği bu nedenle de başarılı ulus markalaşmalarına nadiren rastlandığı saptanmıştır.