Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Institutions Author

Browsing by Organisation Author "Güler, Gizem"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ambalaj tasarımında hedonizm etkisi
    (İksad, 2024-10) Güler, Gizem; 350727
    Günümüz modern yaşamının kişi üzerinde yarattığı duygu dalgalanmaları, artan kişilik rolleri ve sorumluluklarına toplum tarafından onaylanma (ötekileştirilmeme) ve günlük stresten uzaklaşarak zihinsel bir rahatlamaya ulaşma da eklenince toplumun tüketim alışkanlıkları değişmiştir. Süreç içinde tüketim toplumunun yarattığı insan prototipi toplum tarafından kabul görme amaçlı markalara ve ürünlere karşı bağlılık geliştirmiştir. Bu esnada kişilere itibar kazandırma rolü üstlenen markalar ise tüketici üzerinde kısa süreli hazlar yaratarak tüketime bağımlı bir kitle yaratmak ve bir sonraki satın alma davranışını tetiklemek için çalışmaktadır. Bu çalışmalara örnek olarak verilebilecek ambalaj tasarımları içinde kişiselleştirilmiş ambalaj tasarımlarını ele almak mümkündür. Markalar ambalaj tasarımlarıyla ürünü korumak, saklamak, taşınabilir ve sergilenebilir kılmak gibi temel amaçların dışında rakip markaların önüne geçerek görünürlük kazanmayı ve kitlenin satın alma davranışını gerçekleştirmesini planlamaktadır. Bunun için hedef kitleye hedonist bir bakış acısı ile kişiselleştirilmiş, özel bir deneyim sunmak pek çok marka tarafından denenmiştir. Bu kişiselleştirme ile kitle-marka ilişkisinde ürüne olan ilgi ve bağlılık güçlenir. Bu çalışma kapsamında örneklem olarak Coca-Cola markası ele alınmıştır. Markanın 1 litrelik plastik ambalajları ve kutu ambalajlarının üzerinde hayata geçirdiği isim kampanyası ile hedonistik bir satın alma davranışı planlanmıştır. Bu araştırma kapsamında kişiselleştirilmiş ambalaj tasarımları ile kitlenin hazza erişmek için gösterdiği çaba ve kendini özel, biricik hissetme sonucunda artan satın alma davranışları gözlemlenmiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ulus markalaşmasında aynının aynısı: i love ny örneği
    (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2024-11) Güler, Gizem
    Günümüz dünyası herkesin farklı olmak istediği fakat paradoksal olarak klonlardan oluştuğu bir hal almıştır. Aynının hakimiyeti hızla artmakta ve özgünlük kavramı günden güne yok olmaktadır. Bu konu şehir markalaşması başlığı altında ele alındığında şehirlerin özgün kimliğini ve değerlerini vurgulayan stratejik bir konumlandırmadan ziyade onay alan örneklerin tekrarı niteliğinde konumlandığını görmek mümkündür. Markalaşmaya çalışan şehirlerin hali hazırda başarılı şehir markalaşmalarının önde gelenlerinden biri olan “I Love New York” logosunu ve konumlandırmasını örnek aldığı görülmektedir. Basit ama etkili bir tasarımın nasıl güçlü bir kimlik oluşturabileceğini ve bir şehrin imajını nasıl dönüştürebileceğini gösteren “I Love New York” logo tasarımı günümüzde halen kopyalanmaya devam etmektedir. Yeni şehir markalaşmalarında şehirlerin muammanın negatifliğinden sakınılarak, aynının aynısı olma yolunda ilerleyişi şehir markalaşması önündeki en büyük engellerdendir. Taklit ile başarıya ulaşmayı arzulayan bu şehir markalaşmaları planlanın dışında aslına kattığı değer ile taklitlerin orijinali olan “I Love New York” logo tasarımının marka değerini ve konumlanmasını sağlamlaştırmaktadır. Bu çalışma ile taklidin yalnızca aslına kattığı değer göz önüne çıkmış, ulus markalaşması önündeki engelin aynının hakimiyeti olduğu ve aynının aynısı olma çabası taşıyan şehir markalaşmalarının özgünlükten uzak bir şekilde kendini tükettiği bu nedenle de başarılı ulus markalaşmalarına nadiren rastlandığı saptanmıştır.

Campus Life

  • Food & Beverage
  • Dormitories
  • Engelsiz Yaşam

Campus and City

  • Transportation to Campus
  • Natural Life on Campus
  • Life in Bursa

University

  • Foundation Story
  • Founding Foundation
  • Our Mission and Vision

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback