Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Institutions Author

Browsing by Organisation Author "Mustafa, Esma"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Publication
    Çocuklar için kısa oyunlar 1
    (Nerka Grup, 2024-04) Mustafa, Esma; 392828
    "Kısa Oyunlar-1" çocuklar için tasarlanmış büyüleyici bir drama kitabıdır. Klasik öykülerden ve komik senaryolardan türetilmiş oyunlar içeren kitap, öğrencileri iletişimsel bir yaklaşımla İngilizce öğrenmeye teşvik etmek için değerli bir araç olarak hizmet eder. Her oyun tipik olarak 4 veya 5 karakter içerir ve tüm sınıfın aktif katılımına izin verir. Kitap, dilsel gelişimin ötesinde, destekleyici bir ortam yaratarak korkusuzca kendi kendine düşünmeyi teşvik eder. Her oyunun sonunda, düşündürücü sorular öğrencileri eğlenceli bir şekilde meşgul eder. Daha da önemlisi, oyunlar okuyuculara nezaket, yardımseverlik ve sıkı çalışmanın erdemlerini hatırlatarak anlamlı dersler veriyor. "Kısa Oyunlar" böylece sadece dil becerilerini geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda önemli değerleri eğlenceli ve interaktif bir formatta aşılıyor.
  • No Thumbnail Available
    Publication
    For kids short plays 1
    (Nerka Grup, 2024-04) Mustafa, Esma; 392828
    "Short Plays -1" is a captivating drama book designed for children. Featuring plays derived from classical stories and comic scenarios, the book serves as a valuable tool to encourage students in learning English through a communicative approach. Each play typically involves 4 or 5 characters, allowing for active participation from the entire class. Beyond linguistic development, the book creates a supportive environment, fostering self-reflection without fear. At the conclusion of each play, thought-provoking questions engage students in an enjoyable manner. Importantly, the plays convey meaningful lessons, reminding readers of the virtues of kindness, helpfulness, and hard work. "Short Plays" thus not only enhances language skills but also instills important values in an entertaining and interactive format.
  • No Thumbnail Available
    Publication
    Immanuel Kant’s Moral Actions in Sarah Kane’s Blasted
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024-12) Mustafa, Esma; 392828
    Sarah Kane’s Blasted is a harrowing exploration of violence, trauma, and the fragility of human morality in a world ravaged by brutality. Through the characters of Ian and Cate, Kane examines the collapse of societal structures, the abuse of power, and the enduring question of what it means to act ethically under extreme circumstances. The play’s graphic depictions of abuse and vulnerability force audiences to confront the raw complexities of morality, particularly in the context of suffering and survival. This paper investigates Ian’s transformation in Blasted through the lens of Kant's philosophy of moral actions. According to Kant, the morality of an action is determined not by its outcome but by the intention and adherence to moral duty guiding it. Ian's progression from an unjust aggressor to a helpless dependent raises critical questions about the ethical value of his later actions and whether they signify genuine moral growth. By contrasting Ian's behaviour with Cate's acts of selflessness, this analysis aims to uncover the more profound ethical implications of Kane's work, emphasizing how her play challenges and redefines the boundaries of morality in the face of unimaginable violence.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Isolation in Sarah Kane's Crave
    (Ases, 2024-10) Mustafa, Esma; 392828; Akkoyunlu, Yağmur
    Sarah Kane'in yazdığı Crave, isimsiz dört karakterin, A, B, C ve M'nin hayatlarındaki izolasyonun dokunaklı bir incelemesidir. Bu tek perdelik oyun, her karakterin en derin düşüncelerini ve kırılganlıklarını ortaya çıkarmasına izin veren fragmanlı bir anlatı yaklaşımı kullanır. Anımsatıcı ve şiirsel bir dille dolu monologları, yoğun bir yalnızlık ve duygusal boşluk hissini açığa çıkarır. Bu analiz, eserde tasvir edilen iletişim kopukluğu temasını incelemekte ve karakterlerin çağdaş toplum bağlamında anlamlı bağlantılar kurma mücadelelerini vurgulamaktadır. Çalışma, Kane'in bireylerin tecrübe ettiği izolasyonun yaygın doğasını nasıl temsil ettiğini aydınlatmayı amaçlamaktadır. Karakterlerin toplumsal çevrelerinden kopma hissinin arkasındaki nedenleri, izolasyonun onlar üzerindeki etkilerini ve maruz kaldıkları çeşitli izolasyon biçimlerini inceliyor. Bu unsurları mercek altına alan çalışma, Kane'in modern bağlamlarda izolasyonun yaygın ve çok yönlü doğasını nasıl gösterdiğine dair kapsamlı bir anlayış sunmayı amaçlıyor. Crave, kopukluğun damgasını vurduğu bir dünyada gerçek ilişkiler kurmanın zorluğuna dair ilgi çekici bir yorum olmayı sürdürüyor ve izolasyona karşı verilen asırlık mücadeleyi özetliyor. İzleyiciyi, evrensel izolasyon deneyimi ve insanların duygusal engelleri aşma ve gerçek bağlantıları keşfetme mücadelesi üzerine düşünmeye sevk ediyor.
  • No Thumbnail Available
    Publication
    Short Plays for English Learners
    (Son Adım Yayınları, 2024-11) Mustafa, Esma; 392828
  • No Thumbnail Available
    Item
    The Weight of Trauma in Philip Ridley’s Play; Leaves of Glass
    (Zenodo, 2025-04) Mustafa, Esma; 392828
    Philip Ridley’s Leaves of Glass (2007) examines the psychological effects of trauma and its lasting impact on identity and relationships. The play centers on two brothers, Stephen and Barry, as they navigate the emotional aftermath of their father’s sudden death. This paper examines how unresolved grief influences their struggles, analyzing their fractured identities and recurring behaviors through Freudian psychoanalysis and Cathy Caruth’s trauma theory. Stephen, burdened by volatile emotions, and Barry, marked by emotional disconnection, embody different responses to their shared trauma, reflecting the challenges of processing loss. Ridley’s portrayal of trauma as a persistent and disruptive force highlights its capacity to fracture lives and strain relationships. The narrative underscores the cyclical nature of grief and its influence on personal and interpersonal dynamics. Ultimately, Leaves of Glass offers a profound commentary on the difficulties of healing, emphasizing the resilience required to confront and understand deeply ingrained emotional wounds.

Campus Life

  • Food & Beverage
  • Dormitories
  • Engelsiz Yaşam

Campus and City

  • Transportation to Campus
  • Natural Life on Campus
  • Life in Bursa

University

  • Foundation Story
  • Founding Foundation
  • Our Mission and Vision

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback