Hemşirelik Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemIntercultural perspective on happiness in international female university students: a qualitative study(Taylor and Francis, 2025-12) Babaoğlu, Elçin; Erkuş, Şeyma; 372023Purpose The number of international students is gradually increasing, and the lack of adaptability they experience affect their happiness. This study aimed to examine the happiness of international undergraduate students using a qualitative method. Methods Semi-structured interviews were conducted with 25 international undergraduate students studying at the university. Results The themes identified as a result of the content analysis were as follows: components of happiness, the meaning of being a happy university student in another country, and the meaning of unhappiness. Discussion Students' perspectives on happiness vary according to collectivist and individualist social characteristics. The most important sources of support for students are friends from societies similar to their own cultures. Students from collectivist societies are more reserved and, therefore, unhappy academically and socially. Mental health professionals serving university students and other professionals working in this field need to plan therapeutic interventions to increase the well-being of international students, taking into account risk factors.
- ItemBipolar Bozukluğu Olan Bireylerle Yapılan Motivasyonel Görüşmenin İlaç Uyumuna Etkisi: Olgu Sunumu(pncongress2025, 2025-04) Erkuş, Şeyma; Babaoğlu, Elçin; 372023Giriş-Amaç: Bipolar bozukluk tanılı bireylerde yaygın bir sorun olarak görülen ilaç uyumsuzluğu, hastalık belirtilerinin nüksetmesine ve hastaneye yatış sıklığının artmasına neden olmaktadır.[1,2] Psikiyatri hemşirelerinin bipolar bozukluk tanılı bireylerde ilaç uyumsuzluğunu tanımlama ve ilaç yönetimi ile tedaviye uyumlarının arttırılmasında önemli sorumlulukları bulunmaktadır. Motivasyonel görüşmeler bipolar bozukluk tanılı bireylerde tedaviye uyumu arttıran psikososyal müdahalelerden biridir.[3] Bu olgu sunumunda yatarak tedavi gören ve ilaç uyumsuzluğu olan bipolar bozukluk tanılı bir bireyde motivasyonel görüşme tekniğinin ilaç uyumuna etkisinin incelenmesi amaçlandı. Yöntem: Bu çalışmada, empatik bir yaklaşımla, yansıtmalı dinleme, açık uçlu sorular ve destekleme tekniklerinin kullanıldığı ve çelişkiler geliştirilerek ambivalan duyguların keşfedildiği altı seanstan oluşan motivasyonel görüşme gerçekleştirildi. Motivasyonel görüşme tekniklerinden önem ve güven testi, karar dengesi ve uç durumlar teknikleri kullanıldı. Hastanın ilaç uyumunun değerlendirilmesinde görüşmelere başlamadan önce ve son değerlendirme görüşmesinde “Morisky Tedaviye Uyum Ölçeği” uygulandı. Bulgular: Motivasyonel görüşme sonrasında hasta Morisky Tedaviye Uyum Ölçeği’ndeki dört ifadenin tamamını ‘’hayır’’ olarak işaretledi ve bu da ‘’yüksek’’ derecede uyum ile sonuçlandı. İlaçlarını düzenli bir şekilde kullanmaya başlamasının yanı sıra hastanın sosyal ortamlara yeniden girmesi, değişim planını hayata geçirmesi, hastaneden taburcu olması ve okuluna yeniden dönmeye karar vermesi olumlu değişimler olarak kaydedildi. Sonuç ve Öneriler: Bu olgu sunumunda uygulanan motivasyonel görüşme tekniklerinin, bipolar bozukluk tanılı bireyin ilaç uyumunun artmasında etkili olduğu bulundu. Psikiyatri hemşirelerinin, bipolar bozukluk tanılı bireylerin ilaç almaya ilişkin farkındalıklarını ve öz yeterliliklerini arttırma ve değişim için motivasyon geliştirme yoluyla ilaç uyumunun arttırılmasında motivasyonel görüşme ilke ve becerilerini kullanmaları önerilir.
- ItemMadde Kullanım Bozukluğu Olan Bireylerde Çözüm Odaklı Terapinin Öfke Kontrolüne Etkisi: Olgu Sunumu(pncongress2025, 2025-04) Erkuş, Şeyma; Babaoğlu, Elçin; 372023Giriş-Amaç: Madde kullanım bozukluğu olan bireylerin öfkeyle baş etme ve öfkeyi kontrol etme becerileri düşüktür.[1] Bu durum hastalık belirtilerinin, psikiyatrik ve psikososyal sorunların artış göstermesine yol açar.[2] Psikiyatri hemşirelerinin madde kullanım bozukluğu olan bireylerin öfkeyle baş etme becerisi kazanmasında önemli sorumlulukları bulunmaktadır. Çözüm odaklı terapi madde kullanımı ile ilişkili psikososyal sorunların azaltılmasında kanıta dayalı bir müdahale yöntemidir.[3] Bu olgu sunumunda öfkesini ifade etme biçiminde problem yaşayan madde kullanım bozukluğu tanılı bir bireyde çözüm odaklı terapi tekniğinin kullanımı ele alındı. Yöntem: Bireyin öfkeyle ilgili sorunları tanımlandı, bu sorunları çözmeye yönelik amaçlar belirlendi ve bu amaçları gerçekleştirmesinde çözüm odaklı sorular ve teknikler kullanıldı. Mucize soru, baş etme soruları, istisna soruları ve derecelendirme sorularıyla çözüm inşa edilmesini sağlayan beş seanstan oluşan çözüm odaklı terapi gerçekleştirildi. Hastanın öfke değerlendirmesinde görüşmelere başlamadan önce ve son değerlendirmede “Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği’’ uygulandı. Bulgular: Çözüm odaklı terapi sonrasında ‘’sürekli öfke’’ puanında 4, ‘’öfke içte’’ puanında 15 puanlık azalma olduğu ve ‘’öfke kontrolü’’ puanının ise 8 puan yükseldiği bulundu. Öfkesini etkili bir şekilde ifade etme becerisi kazanması, madde kullanımına son vermesi, ailesiyle ilişkilerini düzeltmesi, sosyal yaşamına geri dönmesi ve yeniden bir işe girmeyi planlaması olumlu değişimler olarak kaydedildi. Sonuç ve Öneriler: Çözüm odaklı terapinin, madde kullanım bozukluğu olan bireyin öfke duygusunu tanımasında, öfke yönetimine ilişkin farkındalığının ve öfke kontrolünün artmasında etkili olduğu bulundu. Psikiyatri hemşirelerinin madde kullanım bozukluğu tanısı olan bireylerin öfke düzeyini azaltması, etkisiz öfke ifade tarzlarını değiştirmesi ve öfke kontrol becerisi kazanmasında çözüm odaklı terapi tekniklerini uygulaması önerilir.
- ItemPatients' Expectations and Satisfaction Regarding to the Protection of Their Individual Dignity After Surgery: A Cross-Sectional Study(Wiley, 2025-05) Güneş, Ayşegül; Eren, Esra; Tekin, Yasemin Eda; 292320This study aimed to determine patients' expectations and satisfaction regarding protecting their dignity after surgery. This descriptive, cross-sectional study was conducted with 385 patients between December 2024 and February 2025. Research data was collected using the "Inpatient Dignity Scale" and socio-demographic information form. It was determined that the patient's dignity scale expectation and satisfaction total scores were 72.85 +/- 4.509 and 85.03 +/- 8.011. Accordingly, the expectation scores of the young, those with higher education levels, those whose income is lower than their expenses, those who have had surgery before, those who can perform activities of daily living those who can do it with assistance, those who can connect the head and neck are significantly stronger (p < 0.05). The satisfaction scores of the married, those with the highest and lowest education levels, those whose income is lower than their expenses, those who have had a longer hospital stay after surgery, and those who have had head and neck surgery are higher (p < 0.05). New studies should be conducted in surgical units where nursing activities to protect patient dignity are planned, and their results are evaluated.
- ItemThe effect of conscious mindfulness-based program (MBP) applied to emergency nurses on their anxiety and quality of life: A randomized controlled study(Kare, 2024-09) Çalışkan, Behice Belkıs; Güneş, Ayşegül; Tekin, Yasemin Eda; Ayvaz, Meryem Yıldız; Kızıl, Hamiyet; 292320Objectives: This study aimed to examine the effect of a mindfulness-based program applied to nurses working in the emergency department on their anxiety and professional quality of life. Methods: The study was conducted as a randomized controlled experimental study with 50 nurses working in the emergency department. Data were collected with a sociodemographic information form, state-trait anxiety & imath;nventory (STAI), and quality of life scale for employees (ProQOL-30). Mindfulness-Based Program (FTP), which lasted for 8 weeks and was an application of 2.5 h/week, was applied to the experimental group. A pre-test before the application and a post-test after the application (1 week after the application was completed) were administered to the experimental and control groups. In evaluating the data, number, percentage, mean, standard deviation, Kurtosis, Skewness, Chi-Square, and Fisher's exact tests were used. Results: It was found that the STAI state and trait anxiety pre-test mean scores of emergency nurses were not significantly different between the experimental and control groups (p>0.05), but the STAI state anxiety post-test mean score was significantly lower in the experimental group (t=-3.527, p=0.01). In addition, no significant difference was detected between the ProQOL-30 scale general and all subscale pre-test scores of the experimental and control groups (p>0.05). In addition, while there was no significant difference between the ProQOL-30 scale general and sub-dimension pre-test and post-test scores of the control group (p>0.05), it was found that the ProQOL-30 general score average increased significantly after the application (t=-2.113). Conclusion: It was concluded that the mindfulness-based program is a program that reduces the anxiety levels of emergency room nurses and increases their work-life satisfaction levels.











